فرمت ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات : 39 صفحه آشنایی با دینامیک مکانیزم حرکت رفت و برگشتی پیستون1-5- مقدمه : مکانیزم حرکت رفت و برگشتی یکی از مکانیزمهای معمولی جهت تبدیل حرکت دورانی به حرکت رفت و برگشتی و برعکس می باشد. در موتورهای احتراق داخلی ، ماشین بخار و غیره ، حرکت رفت و برگشتی پیستون به حرکت دورانی میل لنگ و در کمپرسورهای رفت و برگشتی و دستگاه پانچ حرکت دورانی میل لنگ به حرکت رفت و برگشتی پیستون یا دستگاه پانچ تبدیل میشود. در ابتدا به بررسی تغییرمکان ، سرعت و شتاب پیستون می پردازیم.2-5- تغییرمکان ، سرعت و شتاب پیستون : در شکل (1-5) ، نمایانگر لنگ و AB شاتون یک موتور را نشان می دهد. نقطة A موقعیت پیستون را وقتی که لنگ به اندازة زاویة چرخیده است نشان می دهد. دراین لحظه،X نشان دهندة مسافت پیستون از مرکز میل لنگ ، ، می باشد. اولین خواسته مورد نظر محاسبة وضعیت پیستون X ، سرعت آن و شتاب آن برحسب توابع ، مشتق نسبت به زمان و ابعاد مکانیزم است. فرض کنید: شعاع لنگA: r طول شاتون : AB = L نسبت کمتر از واحد در کلیة مسائل عملی: کورس پیستون: S=2r زاویة شاتون با امتداد کورس پیست ...